Menu

Jak zmniejszyć apetyt na słodycze?

Luty 2, 2016 - Zdrowie i uroda
Jak zmniejszyć apetyt na słodycze?

Zastanawialiście się kiedyś, jak zmniejszyć apetyt na słodycze? Kiedy pojawia się łaknienie słodkiego, trudno z nim walczyć. Może mieć ono różne źródła. Bardzo częstą przyczyną nadmiernej ochoty na słodycze jest źle zbilansowana dieta lub hormony.

Często również sami uzależniamy się od słodyczy, traktując je jako pocieszenie lub nagrodę. Nadmierna ilość cukru w naszej diecie może prowadzić do licznych zaburzeń, takich jak: cukrzyca, otyłość, próchnica zębów, wysokie ciśnienie krwi, hipoglikemia lub choroby serca. Jak skutecznie zmniejszyć ilość cukru w naszej diecie?

 

Kiedy można spożywać słodycze?

Pamiętajmy o tym, by nigdy słodycze nie były naszym pierwszym posiłkiem. Jeśli po wstaniu z łóżka nie zjemy śniadania i na pusty żołądek od razu spożyjemy słodycze, poziom cukru w naszej krwi gwałtownie wzrośnie. Może to być szokiem dla naszego organizmu. Mówimy wtedy o tzw. szoku insulinowym. Pamiętajmy o tym, by codziennie najpóźniej dwie godziny po wstaniu z łóżka zjeść śniadanie. Jeśli mamy ochotę na słodycze, zjedzmy dwa kafelki czekolady po obiedzie, nigdy zamiast posiłku.

 

Zdrowe zamienniki

Chcąc ograniczyć spożywanie cukru, warto poszukać substancji słodzących, które są również bardzo słodkie, posiadają wysoki indeks glikemiczny, jednak nie są szkodliwe dla naszego organizmu. To na przykład ksylitol i stevia. Są one zdrowsze, gdyż zawarte w nich cukry nie są wchłaniane przez organizm. Szukajmy również zdrowych alternatyw dla słodyczy. Cudowne, zdrowe desery można przygotować na bazie owoców, daktyli, i tym podobnych. Są one nie tylko przepyszne, ale i zdrowsze.

———–
Zdjęcie: pixabay.com/condesign
CC-License: CC0

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close